Gymnázium sv. Cyrila a Metoda v Nitre

Heiligenkreuz (sep 2019)

1. Tag - PO, 23.9.2019

Náš prvý deň výletu sa začal meškaním pár nemenovaných osôb na autobus. Však, Brokolica... Keď sme sa všetci stretli v buse, vydali sme sa na našu spoločnú púť týždňom. Náš spoločný čas sa začal krátkou modlitbou pred cestou a následným viac-spoznávaním sa medzi sebou. Keď sme prišli do Heiligenkreuzu, domáci nás pekne privítali teplým obedom a prehliadkou kláštora. A pýtate sa čo je Heiligenkreuz?

Heiligenkreuz je miesto, kde si nájdeme čas na oddych, zregenerovanie, objavovanie nových priateľstiev a dobrodružstiev s Ježišom. A samozrejme aj čas bizarných a vtipných zážitkov.

V tento deň sme tiež absolvovali svätú omšu, na ktorej nás mohlo spoznať Rakúsko prostredníctvom nemenovaného TV kanálu. Večer nás čakala hra plná zábavy a nečakaných príbehov.

Deň nám rýchlo ubehol, a preto sa už teraz teším na tie ďalšie dni plné zábavy a duchovného obohatenia.

Monika Laktišová, IV.B

2. Tag - UT, 24.9.2019

Druhý deň nášho krásneho pobytu sa začal raňajkami. Následne sme sa išli pripraviť na výlet do Badenu. Tu sme si zaplnili galériu fotkami ruží, ktoré nám svojou vôňou pripomínali pobyt vo francúzskej parfumérii. Toto čarovné miesto nieslo meno Rosarium. Tu sme pobudli asi polhodinu, ktorú sme strávili obdivovaním krásy tohto parku. Potom sme doplnili potravinové zásoby v Spare. Tu sme taktiež poobdivovali krásne nákupné uličky na námestí. Následne sme šli doplniť energiu obedom v Heiligenkreuzi. Veľmi sa nám to hodilo, keďže sme potom išli na „malú“ túru (to, že bola malá, tvrdila sestra Josefa J...), ktorá sa nezaobišla bez malého nedorozumenia. Deviati nemenovaní si odniesli okrem spoločnej fotky aj toto ponaučenie: „Rýchlosť sa nevypláca a od skupiny sa neodpája.“ Cestou sme mohli obdivovať aj krásy rakúskej prírody v podobe kravičiek. Cieľ našej túry bol Kleinmariazell, kde sme si pozreli mnoho vzácnych relikvií svätých a nádherný kostol. Potom nasledovala už len cesta do Heiligenkreuzu, kde sme mali večeru a svätú omšu.

Viktória Antalová, III.N

3. Tag – ST, 25.9.2019

Stredu sme začali ešte pred východom slnka svätou omšou v kláštore bosých karmelitánok v dedinke Mayerling. Sestry nás následne prijali v hovorni, kde ochotne odpovedali na všetky naše rôznorodé otázky. Po raňajkách náš brat Ambrosius previedol Filozoficko-teologickou vysokou školou, patriacou pod kláštor, ktorá je od roku 2007 vysokou školou pápežského práva. Ohromilo nás technické vybavenie prednáškových miestnosti a rozsiahla knižnica s až 320 000 výtlačkami. Poobede naše kroky viedli na cisársky dvor Habsburgovcov. Prechádzka záhradami Schönbrunnu viedla pomedzi záhony kvetov a okrasných stromov až k bránam ZOO, ktorú sme prešli po trojiciach. Deň sme zakončili spoločnou krížovou cestou pri svetle sviec na neďalekom kopci nad opátstvom.

Zuzka Petríková, Tomáš Pallya, VII.O

4. Tag – ŠT, 26.9.2019

Nastal večer a nastalo ráno – deň štvrtý. Ako zvyčajne, deň sme začali rannou nemecko-slovenskou modlitbou v kostole. Po nasýtení ducha sme naplnili naše hladné bruchá J a vybrali sme sa vrcholnému bodu nášho výletu – MARIAZELL. 99,9 km cesta prebehla ako nič. Cik-pauzu sme spojili s návštevou kostola v mestečku Annaberg, kde sme mohli soche Panny Márie, Ježiškovi a sv. Anne zašepkať do ucha naše tajné želania. Okrem starobylého cisterciánského kostola sme obdivovali aj dychberúci výhľad na krásnu prírodu priamo z „panoráma W“C J. Ďalšou zastávkou bolo jazero. Vďaka Božej prozreteľnosti a zlému počasiu si ujo loďkár myslel, že neprídeme, preto nám elektrické loďky nenachystal. Tak sme sa každý šli voziť na tom, čo si kto zvolil. Niekto si zvolil labuť, vodný bicykel alebo manuálny čln s Fedorko-pohonom. Po tom, ako sr. Josefa vyliala vodu z lodičiek popolníkom a p.prof. Didová nám poutierala uterákom mokré sedačky, sme vyplávali z prístavu. Najväčšie dobrodružstvo sa udialo na čele s „kapitánom Dankom“ pri záchrannej akcií mřtveho myšiara a mřtvej ryby... Dnes sú známe ako kpt. Švejk (mřtvy myšiak) a kpt. na cúvanie (skapatá ryba). Vo vode sme sa dobre vybláznili a s dobrou náladou sme dorazili do Mariazellu, kde sme mali nemeckú sv. omšu s p. Mosesom so slovenskými prvkami a záverečným slávnostným zasvätením P.M. Po rýchlom nákupe suvenírov sme sa vybrali na cestu späť, ktorá by za normálnych okolnosti bola celkom LANGGEZOGEN, nebyť istých osôb, ktoré nám ju obohatili hudobnými prvkami. Našu púť sme zavŕšili večerou v mafiánskej pizzerii.

Po príchode do kláštora sme vo večernej modlitbe poďakovali za celý pobyt a všetky zážitky. Tento krásny deň sme dojímavo ukončili vypustením sviečok na hladinu fontány.

Zuzka, Lea, Mičo, Livi, III.B

5. Tag – PI, 27.9.2019

Piatok, posledný deň, sme sa hneď ráno stretli na svätej omši v Kaplnke Sv. Kríža. Vypočuli sme si čítanie po nemecky aj slovensky, či rôzne zaujímavé myšlienky a povzbudenia kňaza a cisterciánskeho brata Mojžiša, prekladané sestrou Jozefou. Nasledovali už dobre známe raňajky a po nich sme sa posilnení na tele mohli pustiť do balenia kufrov. Voľný čas využil každý inak. Niektorí hrali šach, rozprávali sa, čítali knihu alebo písali pohľadnice blízkym. Poklonu a požehnanie krížom Pána Ježiša sme začali spoločným spevom a modlitbou. Neskôr sme už v menších skupinkách prichádzali na predné klakátka, kde nám každému bolo osobitne udelené požehnanie. Verte mi, bol to nezabudnuteľný zážitok, na ktorý budeme ešte nejedenkrát spomínať! Pred cestou sme si ešte stihli vychutnať bezmäsitý obed a poďakovať sa našim hostiteľom slovenskou pesničkou. (našťastie jej nerozumeli) Ako predtým povedala sestrička: ,,S Heiligenkreuzom sa ťažko lúči.” A mala pravdu! Cestou autobusom sme sa stihli pomodliť Korunku Božieho Milosrdenstva, zaspomínať na rozličné zážitky a prečítať si náš denník. Vďaka Bohu sme prišli domov zdraví, duchovne obohatení a veríme, že sa budeme ešte pravidelne stretávať v rovnakej zostave na stredajšej modlitbe ruženca.

A na záver by som sa už len pridala jedno veľké ĎAKUJEM každému, kto sa akýmkoľvek spôsobom podieľal na uskutočnení tohto výletu.

Pamätajte: 1.Gott ist gut.                       2.Maria ist unsere Mutter.                       3.Das Leben ist schön.