Gymnázium sv. Cyrila a Metoda v Nitre

Is this world for us? (2017)

Fake news hltajú svet.

Káva rozvoniava.

Sme extrémisti?

Horúca čokoláda sa ocitá už len na dne šálky.

Zabiješ baby Hitlera, alebo nie?

Tóny sa vplazili do hláv.*

Čo hovoríš na zrušenie amnestií?

Zistili sme, že sme sa v uplynulých hodinách konečne zamýšľali nad niečím iným, než nad vlastným ,,ja‘‘ či nad obsahom skrípt.

 

Avšak, aby nebol tento zostrih udalostí len úbohým náčrtom toho, čo sa vlastne dialo v Libresse, štvrtého štvrtý 2017 poobede, ponúkame náhľad do ,,diskusnej kaviarne‘‘:

Blok 1 – FAKE NEWS

  1. Podľa čoho vieme rozlíšiť pravdu od lži?
  2. Kde máme hľadať pravdu? Ktoré médiá sú hodnoverné?
  3. Prečo majú falošné správy taký vplyv?
  4. Mal by štát kontrolovať a cenzurovať pochybné správy, príp. konšpiračné teórie na internete?
  5. Ak áno, kto by mal za to zodpovednosť? Čo potom sloboda prejavu?
  6. Čo môžeme urobiť, aby sme zabránili šíreniu neprávd?

Blok 2

– EXTREMISM

Nastúpiš do ,,mestskej‘‘ a pohľadom hľadáš voľné miesto na sedenie. Dve miesta sú free. Jedno vedľa postaršieho belocha, druhé pri mužovi tmavšej pleti. Vedľa koho si sadneš?

 

  1. Akým predsudkom podľahlo v danej situácii tvoje konanie?
  2. Si teda rasista? Priznáš si, že áno, alebo prečo myslíš, že nie?
  3. Ako sa dajú vytýčiť a realizovať hranice medzi toleranciou a skupinou zahŕňajúcou diskrimináciu, rasizmus, odpor, nenávisť?

– POLITICAL CORRECTNESS

V Spojených štátoch sa nahradilo pomenovanie Vianoc ,,Christmas‘‘ za ,,Holiday‘‘.

Vo Veľkej Británii sa najnovšie nemôže používať slovo ,,blackboard‘‘ – zaviedol sa nový pojem - ,,chalkboard‘‘.

 

  1. Kde sú práva menšiny a práva väčšiny?
  2. Ako je možné, že v súčasnosti má menšina nadvládu nad väčšinou?

– BABY HITLER

Vchádzaš do polo-osvetlenej miestnosti. Ohrádka. Hrkálky. Detské mrnkanie. Pristúpiš opatrne bližšie a nazrieš do postieľky. Vieš, kto to je. Ešte zatiaľ nevinný, malý Adolf Hitler. Poznáš budúcnosť…

 

  1. Bolo by morálne prípustné zbaviť ho života a zamedziť tak smrti miliónov iných životov, zabrániť doposiaľ najväčšej tragédii ľudstva?
  2. V súvislosti s trestom smrti – je dobré nechať niekoľkonásobného vraha žiť?

Blok 3 – SLOVAK SPRING

  1. Videl si film Únos?
  2. Si za zrušenie amnestií?
  3. Bola by tým naznačená nádej na znovunastolenie spravodlivosti, resp. potvrdenie toho, že vôbec v našom státe existuje možnosť na jej realizáciu?

Ak si zmeškal/-a tohtoročnú príležitosť prispieť svojím názorom a pohnúť svoj malý svet i ten veľký prostredníctvom dialógu študentov i profesorov nasej školy, o rok, snáď…

Find solutions to the social issues…! Discuss them!

 Fotogaléria

*O hudbu sa postarali kapely K&M Company IV.A a vELa IV.B

(Autor: Monika Šurínová, IV. A, foto: Martina Tomanová, IV. A)

Novinky v kocke
  • Vážení rodičia a priaznivci našej školy! ... / viac
  • Spojená katolícka škola, Farská 19, 949 01... / viac
  • Spojená katolícka škola, Farská 19, 949 01... / viac
  • Spojená katolícka škola, Farská 19, 949 01... / viac
  •   2 % z dane  podporte naše gymnázium a ... / viac
  • Výberové konanie SKŠ Nitra Vyberove_konan... / viac